Skuteczne ćwiczenia na wzmocnienia ramienia

Większość z Nas zmaga się z problemem słabych, niekiedy obwisłych ramion. Strach przed nadmiernym umięśnieniem lub powiększeniem obwodów odstrasza od ćwiczeń siłowych. Jednak to właśnie one potrafią być zbawienne dla wyglądu i wzmocnienia naszych ramion. Poniżej opis wraz z filmem instruktażowym.

Moja propozycja na ćwiczenie mięśnia trójgłowego ramienia, tzw. tricepsa to prostowanie przedramion ze sznurem na wyciągu. Nie jest to skomplikowany ruch a skutecznie modeluje ramiona. Większość kobiet narzeka na obwisłość jego tylnej części.
Doskonałym rozwiązaniem będzie dodanie tego ćwiczenia do swojego planu treningowego.
Warto zaznaczyć, że nie powiększymy swoich obwodów, jeśli nie jemy więcej niż powinniśmy i nie dźwigamy ogromnych ciężarów. Kobiety nie mają się czego obawiać, gdyż nie mają w sobie tyle testosteronu, co mężczyźni i budowa masy mięśniowej przychodzi im z dużo większym trudem.

Jak wykonać ćwiczenie:

Stojąc naprzeciwko wyciągu górnego z zaczepionym sznurem/warkoczem, napinamy mięśnie brzucha, zachowujemy naturalną krzywiznę kręgosłupa i cofamy biodra lekko do tyłu. Następnie blokujemy nadgarstki na kółeczkach sznura. Mocno prostujemy przedramiona w dół, zatrzymując ruch w szczytowym momencie. Łokcie znajdują się blisko ciała i nie rozchodzą na boki. Wdech następuje w górnej fazie, wydech – kiedy prostujemy przedramiona w dół. Trzy serie po kilkanaście powtórzeń, gdzie trzy ostanie będą sprawiały trudność, wykonywane trzy razy w tygodniu, powinny wpłynąć korzystnie na modelowanie naszego ramienia, a konkretnie jego tylnej strony. Triceps to silny prostownik w stawie ramiennym i łokciowym więc opisane ćwiczenie spełnia jego funkcję, poprawiając przy tym wygląd i siłę ramienia.
Nie zapominamy jednak o tym, że głównym czynnikiem determinującym nasz wygląd, formę i samopoczucie jest odpowiednie odżywianie oraz ukierunkowany trening na całe ciało.

Film instruktażowy: Prostowanie przedramion ze sznurem na wyciągu górnym:

Przemysław Wójcik
Trener Personalny Energy Fitness Club

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Nie możesz nabrać masy mięśniowej? Sprawdź, czy nie popełniasz tych błędów Ten trening na pewno cię zmęczy! I spali mnóstwo kalorii Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej - skalpel, turbo spalanie, killer, extra figura, model look, rewolucja W wymarzonej sukience chciała wyglądać idealnie. 17-latka w rok zrzuciła 60 kg Stagnacja treningowa – jak radzić sobie z brakiem efektów Ćwiczenia z Chodakowską nie przyniosą efektów, jeśli popełnisz ten błąd Jak wyszczuplić uda – ćwiczenia, dieta Ćwiczenia na wewnętrzną stronę ud - podstawy, przyrządy, przykładowe ćwiczenia Co powoduje że twoje mięśnie rosną ? Spalanie kalorii – ćwiczenia fizyczne, sen, prace domowe, mity Killer Ewy Chodakowskiej – na czym polega, efekty Program 300 brzuszków - przygotowanie, plan treningu, efekty Małgorzata Mączyńska - osiągnięcia, bikini fitness, trening Dieta Chodakowskiej - kalorie, zasady, przykładowy jadłospis