Skuteczne ćwiczenia na wzmocnienia ramienia

Większość z Nas zmaga się z problemem słabych, niekiedy obwisłych ramion. Strach przed nadmiernym umięśnieniem lub powiększeniem obwodów odstrasza od ćwiczeń siłowych. Jednak to właśnie one potrafią być zbawienne dla wyglądu i wzmocnienia naszych ramion. Poniżej opis wraz z filmem instruktażowym.

Moja propozycja na ćwiczenie mięśnia trójgłowego ramienia, tzw. tricepsa to prostowanie przedramion ze sznurem na wyciągu. Nie jest to skomplikowany ruch a skutecznie modeluje ramiona. Większość kobiet narzeka na obwisłość jego tylnej części.
Doskonałym rozwiązaniem będzie dodanie tego ćwiczenia do swojego planu treningowego.
Warto zaznaczyć, że nie powiększymy swoich obwodów, jeśli nie jemy więcej niż powinniśmy i nie dźwigamy ogromnych ciężarów. Kobiety nie mają się czego obawiać, gdyż nie mają w sobie tyle testosteronu, co mężczyźni i budowa masy mięśniowej przychodzi im z dużo większym trudem.

Jak wykonać ćwiczenie:

Stojąc naprzeciwko wyciągu górnego z zaczepionym sznurem/warkoczem, napinamy mięśnie brzucha, zachowujemy naturalną krzywiznę kręgosłupa i cofamy biodra lekko do tyłu. Następnie blokujemy nadgarstki na kółeczkach sznura. Mocno prostujemy przedramiona w dół, zatrzymując ruch w szczytowym momencie. Łokcie znajdują się blisko ciała i nie rozchodzą na boki. Wdech następuje w górnej fazie, wydech – kiedy prostujemy przedramiona w dół. Trzy serie po kilkanaście powtórzeń, gdzie trzy ostanie będą sprawiały trudność, wykonywane trzy razy w tygodniu, powinny wpłynąć korzystnie na modelowanie naszego ramienia, a konkretnie jego tylnej strony. Triceps to silny prostownik w stawie ramiennym i łokciowym więc opisane ćwiczenie spełnia jego funkcję, poprawiając przy tym wygląd i siłę ramienia.
Nie zapominamy jednak o tym, że głównym czynnikiem determinującym nasz wygląd, formę i samopoczucie jest odpowiednie odżywianie oraz ukierunkowany trening na całe ciało.

Film instruktażowy: Prostowanie przedramion ze sznurem na wyciągu górnym:

Przemysław Wójcik
Trener Personalny Energy Fitness Club

Zobacz również: 6 powodów, przez które nie możesz schudnąć z brzucha

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Magnez a mięśnie Ćwiczenia na zgrabne pośladki Błędy, jakie najczęściej popełniamy podczas biegania Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu 12 ZASAD TRENINGU, KTÓRE ZWIĘKSZĄ JEGO EFEKTYWNOŚĆ 5 sposobów, aby pozbyć się boczków Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze ćwiczenia na triceps dla kobiet i mężczyzn Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy

Popularne w tym tygodniu:

Ćwiczenia Ewy Chodakowskiej na wewnętrzną część ud 3 ćwiczenia na brzuch, które dają szybkie rezultaty. Zastosuj ten plan w domu. Wystarczy 10-15 minut 6-minutowy trening Ewy Chodakowskiej na boczki Co się stanie, gdy będziesz jadł dwa banany dziennie? Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej 7 najlepszych treningów na zgrabne pośladki 5 popularnych przekąsek po treningu, które tuczą Przysiady – prawidłowe wykonanie Ćwicząca mama jest po prostu sexy... Produkty, których nigdy nie powinieneś jeść przed treningiem Przez ćwiczenia wpadła w anemię. “Przestańcie porównywać się z innymi i zacznijcie kochać ciało, które macie”