Wprowadzenie do treningu siłowego

Trening siłowy bez sprzętu to trening w którym wykorzystuje się ciężar własnego ciała. Ma on na celu wzmocnienie ciała, spalenie tkanki tłuszczowej i wymodelowanie sylwetki.

Korzyści płynące z treningu siłowego

Trening siłowy staje się coraz bardziej popularny, choć nadal jego zalety są niedoceniane. Niekiedy obawa przed nadmiernym umięśnieniem, odstrasza kobiety od ćwiczeń na siłowni. Spacer na bieżni, ćwiczenia na orbitreku i rowerku pozwalają na spalenie pewnej ilości kalorii, jednak w dużej mierze nie ukształtują naszej sylwetki, tak jak trening z obciążeniem, na maszynach i z ciężarem własnego ciała.
Jeśli podaż kalorii nie będzie przekraczać naszego zapotrzebowania, nie musimy obawiać się o to, że zwiększymy masę naszego ciała. Za proces odchudzania czy też budowy masy mięśniowej odpowiada głównie nasze żywienie. Jeśli harujemy godzinami na siłowni, nie zwracając uwagi na to, co jemy, nie możemy oczekiwać wielkich efektów. Jedna zjedzona czekolada potrafi zniweczyć nawet godzinną pracę na bieżni.
Wracając do tematyki treningu siłowego, uważam, że nie ma lepszej metody na kształtowanie sylwetki niż ukierunkowana praca na siłowni. Odpowiednio dobrane ćwiczenia:

• wzmocnią nasze mięśnie
• poprawią wygląd poszczególnych partii ciała
• poprawią kondycję i koordynację
• zredukują stres
• poprawią samopoczucie
• zwiększą naszą siłę
• zniwelują wady postawy
• poprawią sprawność fizyczną
• dotlenią organizm, zwiększając przy tym wydolność organizmu
• nauczą pracy nad sobą i doskonalenia siebie

Warto ćwiczyć całe ciało, a nie tylko wybrane partie mięśniowe. Oczywiście warto ukierunkować trening pod swoje priorytety i niedoskonałości, zachowując przy tym równowagę w rozwoju sylwetki. [b]Zbyt częste trenowanie tylko wybranych partii mięśniowych, może doprowadzić do dysproporcji sylwetki.
W przypadku, gdy nie wiemy, które ćwiczenia są dla nas odpowiednie, warto skorzystać z pomocy trenera na siłowni, który ułoży indywidualny program treningowy. Dzięki temu nie tylko oszczędzimy swój czas, ale także nie popełnimy błędów, wykonując dane ćwiczenia i nie narazimy się na kontuzje.

Przemysław Wójcik
Trener Personalny Energy Fitness Club

Zobacz również: Zapomnij o nudzie na fitnessie - ćwicz bokwę

Podziel się:

Przeczytaj także:

Także w kategorii Ćwiczenia i trening:

Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu? 10 zalet jazdy na rowerze Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Najczęstsze błędy po treningu 8 sposobów, by szybciej schudnąć jeżdżąc na rowerze Produkty, dzięki którym wyrzeźbisz mięśnie HIIT – trening dla profesjonalnych sportowców Trening w parze - zalety Tabata - szybki sposób na pozbycie się cellulitu Najlepsze ćwiczenia na podniesienie biustu Najczęstsze problemy ze skórą osób, które regularnie trenują Cel – wyznanie prawdy samemu sobie Ryż, cena, policja, mięso – co mają ze sobą wspólnego? Najlepsze fryzury na siłownię Tak ćwiczą sławne modelki 3 pozycje jogi na bolące plecy Najpopularniejsze piosenki do słuchania podczas biegania Prosty sposób na wysmuklenie ud Ale mnie to nie motywuje Zalety ćwiczeń na orbitreku Kalendarz imprez dla biegaczy długodystansowych – półmaratony, maratony i ultramaratony Jak zacząć ćwiczyć?

Popularne w tym tygodniu:

10 zalet jazdy na rowerze 5 powodów, dlaczego crossfit jest lepszy od tradycyjnych ćwiczeń na siłowni Poznaj przepis na najlepszy koktajl po treningu Co jeść przed i po wieczornym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Najczęstsze błędy po treningu Jak spalić więcej kalorii ćwicząc na bieżni? Najważniejsze zasady po bieganiu, o których musisz pamiętać Skalpel. Rezultaty treningu z Ewą Chodakowską Co jeść przed i po porannym treningu? Wskazówki Ewy Chodakowskiej Domowe sposoby na zakwasy - prysznic, dieta, masaż Przebiegła 100 metrów w 74 sekundy. Ma 101 lat Cool down, czyli jak uspokoić organizm po treningu?